فروش رنگ ترافیکی سرد و گرم در بازار تهران و سایر شهرستان ها توسط شرکت بازرگانی رادین با قیمت بسیار مناسب و با کیفیت بالا عرضه میگردد.
هچنین رنگ جدولی، به صورت عمده و حتی خرددر بازرگانی، توسط کارشناسان فروش مربوطه انجام می شود.
فروش رنگ ترافیکی سرد و گرم در بازار تهران و سایر شهرستان ها
ورود خودرو به جوامع بشری موجب شد تا نیاز به شبکهای مناسب جهت تردد این وسیله نقلیه احساس شود.یکی از مهمترین ابزارها برای برقراری ایمنی در راه،استفاده از رنگهای ترافیکی میباشد.رنگهای ترافیکی به جهت تعیین محدودههای خاص تردد برای استفادهکنندگان از راه و همچنین کاهش مخاطرات ناشی از حوادث رانندگی،جایگاه ویژهای در میان انواع رنگها پیدا کردهاند.این خط کشیها زمانی موثرند که به راحتی قابل دیدن باشند. فام و درخشش آنها در طول روز تغییر نکند و به خوبی حدود راه را مشخص نمایند و بازتاب خوبی در شبها داشته باشد.
ویژگی رنگ های ترافیکی
- داشتن مقاومت سایشی بالا
- داشتن مقاومت خوب در برابر آب و هوا
- داشتن دانهبندی مناسب در رنگ
- چسبندگی عالی به آسفالت و بتن
- عدم تغییر فام با تابش نور آفتاب
- سرعت خشک شدن بالا
یکی از اهداف اجرای رنگ ترافیکی مرتب حرکت کردن وسایل نقلیه و عابر پیاده است. رنگ های ترافیکی به دلیل ویژگی های بسیار متنوعی که دارند؛ دایره کاربرد بسیار گسترده ای داشته و در بخش های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. تفاوت رنگ ترافیکی سرد و گرم در اجزا آن است.
این نوع از رنگ ها از اجزا مختلفی ساخته شده و بر این اساس به نمونه های رنگ ترافیکی تک جزئی و دو جزئی تقسیم می شوند. بر اساس شرایط مخلوط کردن این اجزا، رنگ های ترافیکی به دو دسته کلی سرد و گرم تقسیم می شوند. رنگ ترافیکی گرم و سرد دارای تفاوت هایی هستند که در ادامه ذکر می شود.
مقایسه رنگ ترافیکی گرم و سرد
- رنگ ترافیکی نوع گرم نسبت به سرد، دوام و مقاومت مکانیکی بیش تری داشته
و برای محیط های پررفت و آمد مناسب تر است. - رنگ ترافیکی سرد، هزینه کمتری نسبت به رنگ گرم داشته و به همین دلیل در
بیشتر پروژه های ترمیمی یا استفاده های فرعی، انتخاب می شود. - اجرای رنگ ترافیکی سرد آسان تر بوده و نیاز به تجهیزات خاص یا نیروهای ماهر نخواهد داشت؛
همچنین ایمنی بیشتری دارد. - مقاومت رنگ گرم در برابر آب و هوای نامساعد یا تابش مستقیم خورشید بیشتر
بوده و کمتر دچار شکنندگی یا پریدگی رنگ خواهد شد. - رنگ گرم ترافیکی، قدرت بیشتری در بازتاب نور داشته و به همین دلیل برای باند فرود
هواپیما یا پیست اتومبیلرانی مناسب تر است. -
رنگ ترافیکی سرد
بخاطر ساختار و اجزای رنگ ترافیکی سرد برای خشک شدن نیاز به دمای بالا نیست. برای خط کشی خیابان داخل و خارج شهر به کار برده میشود. ماندگاری این رنگ 6 ماه تا یک سال است و اجرای آن با ماشین خط کشی و دستی نیزانجام میشودسرعت خشک شدن رنگ گرم نسبت به رنگ سرد بیشتر بوده و برای اجرای آن
نیازی به مسدود کردن جاده نیست.
انواع رنگ ترافیکی سرد
- رنگ ترافیکی سرد بر پایه رزینهای کلر و کائوچو
- رنگ ترافیکی سرد بر پایه رزینهای آکریلیک ترمو پلاست
- رنگ ترافیکی سرد چند جزئی
رنگ گرم ترافیکی
این رنگ برپایه رزین هیدروکربنی و آلکیدی میباشد. این محصول با عنوان رنگ گرم ترافیکی ترمو پلاست نیز شناخته میشود.به صورت پودر و جامد تولید شده و قبل از استفاده دمای آن را تا حد مشخصی باید افزایش داد و روی سطح مورد نظر استفاده گردد. از ویژگیهای این رنگ زمان خشک شدن بسیار کم است و خواص فیزیکی_مکانیکی و مقاومت سایش فوق العادهای دارد و میتوان در ضخامت بالا استفاده شود به همین خاطر در مسیرهای پر رفت و آمد مانند اتوبان و بزرگ راه ها اجرا میشود.
برخی عوامل مانند زنجیر چرخ در زمستان، روغن ریزی (مخصوصا در رنگ های ترافیکی گرم) و زیر سازی نامناسب آسفالت موجب ماندگاری کمتر رنگ ترافیکی میشود.رنگ ترافیکی گرم نیز دارای چند دسته می باشد که هریک ویژگی های خاص خود را دارند.
انواع رنگ ترافیکی گرم
- هیدروکربنی
- رنگ ترافیکی اپوکسی
- رنگ ترموپلاستیک گرم
- الکیدی
نحوه استفاده رنگ ترافیکی
اجرای رنگ ترافیکی برای رسم خطوط و علائم معمولا از دستگاهها و تجهیزات علامت گذاری صورت میگیرد. خط کشیها و علامتهای خیابان متناسب با موقعیت، سرعت و عملکرد عابر پیاده است. خطهای جدا کننده برای معین کردن محل خطرساز یا نزدیک شدن به خطر استفاده میشود. انواع خط کشیها مانند خط کشی محوری، خط کشی خطوط عرضی، رسم علائم ترافیکی، رسم خط پارک ماشین، ایستگاههای تاکسی و اتوبوس و رسم هاشور و سطوح خاص را با استفاده از رنگ ترافیکی صورت می گیرد.
اجرای رنگ ترافیکی
اجرای رنگ ترافیکی از 4 روش انجام میشود. روش دستی، روش اسپری، روش اسکرید و روش اکستروژن میباشند. هر کدام از این روشها ویژگی و کاربرد خاص خود را دارند. روش دستی یکی از قدیمیترین روشها است که با غلطک و کاردک صورت میگیرد. اما دیگر روش ها با تجهیزات و ماشین آلات خاص کار رسم خطوط و خط کشی را انجام میدهند.
دستی:
- یکی از روشهای سنتی و مرسوم در اعمال رنگهای ترافیکی،روش دستی است.عموما از
غلطک یا کاردک برای اجرا به روش دستی در رنگهای آکریلیک چند جزئی استفاده میگردد. - اسپری:
یکی از پرکاربردترین روشها در اعمال رنگهای ترافیکی،روش اسپری است.در این روش با
استفاده از ماشینآلات خاص رنگ را بر روی سطح اسپری میکنند.ضخامت رنگ اعمالی در
این روش خیلی بالا نیست.
اسکرید:
- در این روش رنگ مخلوط مذاب بر روی سطح به طور یکنواخت اعمال میشود.زمان خشک
شدن در این روش کوتاه بوده و علاوه بر چسبندگی خوب به زیرآیند،قابلیت اعمال با
ضخامتهای بالا را نیز دارد.
اکستروژن:
- در این روش نیز رنگ مخلوط شده در پیش گرمکنهایی حرارت داده میشوند تا به دمای مذاب
برسند.سپس به وسیله ماشینهای مخصوص بر روی زیرآیند پرایمرخورده برای خطوط منقطع
حاشیه راه اعمال میگردد.
آمادهسازی سطح برای اجرا رنگ ترافیکی
یکی از مهمترین عوامل در رنگهای ترافیکی،آماده سازی سطح میباشد.آماده سازی سطح باعث میشود تا رنگ ترافیک چسندگی مطلوب را با زیرایند داشته باشد و دوام آن افزایش یابد.برای آمادهسازی سطح لازم است تا نکات زیر را مدنظر قرار داد:
- خشک بودن سطح:
اساسا برای اینکه فیلم رنگ بتواند بر روی سطح اعمال شود لازم است تا عاری از
هرگونه رطوبت باشد.در غیراینصورت چسبندگی بین رنگ و آسفالت به وجود نخواهد آمد. - تمیز بودن سطح:
همچنین زیرآیند باید عاری از هرگونه گرد و خاک و کثیفی باشد.بدین
منظور عموما قبل از هرگونه خطکشی،سطوح را به وسیله باد پرفشار تمیز میکنند. - زدودن سایر مواد شیمیایی:
وجود هر گونه مواد شیمیایی مانند قیر،روغن،بنزین و … باعث
میشود تا رنگ ترافیکی دچار کاهش در خواص ماندگاری خود بشوند. - پرکردن خلل و فرج:
در برخی معابر ترکها و ناهمواری در سطح وجود دارد که علاوه بر افزایش
مصرف رنگ باعث کاهش چسبندگی و ایجاد ترک در فیلم رنگ خواهد شد.لذا حتی الامکان
میبایست این خلل و فرج را برطرف نمود. - استفاده از پرایمر:
به منظور افزایش چسبندگی رنگهای ترافیک از پرایمرهای خاص استفاده
میکنند.این پرایمرها ماندگاری رنگ ترافیکی را افزایش میدهند.
خط کشی و اجرا رنگ ترافیکی دو جزئی
ویژگی که باعث تفاوت این رنگ با دیگر رنگها میشود این است که میتوان بعد از اجرا لاک ضد جرم روی خط کشیها زده شود که باعث افزایش طول عمر رنگ ترافیکی میشود. هنگام اجرا رنگ ترافیکی دو جزئی میتوانید از دانههای شفاف استفاده کنید. اجرای رنگ دو جزئی با روش اسکرید و ضخامت سه هزار میکرون، دوام و ماندگاری سه ساله دارد. ماندگاری رنگ ترافیکی دو جزئی با اجرا روش اسپری و ضخامت رنگ دو هزار میکرون، یک سال و شش ماه است.
رنگ ترافیکی جداول
از رنگ ترافیکی برای جداول به منظور نمایان شدن بهتر برای استفادهکنندگان از راه و همچنین جلوههای بصری استفاده میشود.
رنگ جداول عبارتند از:
آلکیدی
این نوع از رنگ،بر پایه رزین آلکیدی لانگ اویل خشک شونده با هوا بوده و دارای چسبندگی و جلای خوب است.برای اعمال این نوع رنگ می توان از قلم مو یا غلطک استفاده کرد.
آکریلیکی
این نوع از رنگها بر پایه رزینهای آکریلیکی واتربیس بوده و چسبندگی خوبی به سطوح بتنی دارد.همچنین به دلیل سازگاری با محیط زیست و نداشتن ترکیبات آلی فرار بسیار مطلوب هستند.
ترافیکی پلی یورتان
رنگهای پلی یورتان چسبندگی بسیار خوبی به زیرآیند داشته و در برابر عوامل آب و هوایی و نور خورشید هم مقاومت زیادی دارد.رنگهای پلی یورتان از رزین پلی اُل و هاردنرهای ایزوسیاناتی تشکیل میشوند و از دسته رنگهای چندجزئی به شمار میآیند.
شرکت بازرگانی رادین یکی از معتبرترین و بزرگ ترین شرکت های پخش کننده رنگ های صنعتی در کشور است.
همین طور شرکت بازرگانی رادین نماینده کارخانجات معتبر رنگ سازی در ایران است.
برای اطلاع بیشتر از قیمت رنگ ها در بخش تماس با،با ما در ارتباط باشید.